Otse põhisisu juurde

3 läbikukkunud IT lahendust


Aine IT eetilised, sotsiaalsed ja professionaalsed aspektid raames peetava blogi esimese postituse sisuks on kokkuvõte kolmest läbikukkunud IT projektist. 


Windows Vista
Üheks tuntuimaks läbikukkujaks on Windows Vista. Enne tema turule tulemist oli Windows välja lasknd XP, mis samuti ei täitnud kasutajate ootuseid. Windows Vista oli omakorda veel halvem, kui juba nimetatud Windows XP. Üheks suurimaks probleemiks Vista puhul oli turvalisus. Ideekohaselt oli küll turvalisuse peale palju mõeldud ja seda arendatud, aga kasutajakontode kontroll oli sedavõrd pealetükkiv, et suur osa kasutajatest lülitas selle peagi välja. See tähendas aga olulist turvalisuse langust. Samuti nõudis Vista kasutamine oluliselt võimsamat riistvara, et Vista edukalt jookseks. Sellel ajal oli uue arvuti soetamine oluliselt suurem kulu kui see on täna. Seega paljud kasutajad loobusid Viastast. 
Kogu Vista ümber toimunud kära kasutas edukalt ära Mac, kes oma oma toodet selle najal edukalt reklaamis. 

MSN messengeri ja Skype ühinemine
Microsoft soovis oma endise eduka MSN Messengeri kasutajad suunata Skype'i kasutamisele. Nimelt ostis Microsoft 2011.a Skype'i ära. Kuna kahe sõnumivahetusplatvormi pidamine ei olnud otstarbeks, sooviti need üsna kiiresti kokku liita. Sisuliselt sooviti MSN Messenger ära kaotada ja suunata kõik kasutama Skype'i. Kuna MSN Messenger oli oma olemuselt üsna lihtne kasutada ja mõnevõrra teise loogikaga kui Skype, ei läinud see liitumine aga kergelt ja väga suur osa kasutajatest liikus hoopis Facebook Messengeri kasutama. MSN Messengeri allakäigust sai alguse Facebook Messengeri võidukäik. 


NOKIA smartphones
Minu hinnangul on kõige suuremaks läbikukkujaks siiski NOKIA, kes ei suutnud turu arengutega kaasa minna alahinnates kasutajate vajadusi. Nokia juhtkond ei tundnud ära seda, et tehnoloogia valdkonnas tuleb muutustega kaasas käia - veelgi enam - neid vedada. Oluline oli ära tunda see, et inimesed vajavad väikest arvutit oma taskus, mis aitaks neil kiirelt teha olulisi asju nende elus - pangatehnigud, suhtlus jms. Apple ja teised telefonide tootjad tabasid selle ära ja olid edukad. Nokia edu kustus. 



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teema 5: Võrgusuhtluse eripäradest

Viienda nädala teemaks on võrgusuhtlus. Virginia Shea on oma raamatus "Netiquette" muu hulgas kirjeldanud kümmet käsku internetiavarustes toimetamiseks. Lähemaks aruteluks valisin mina välja käsu number 2: Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus (Adhere to the same standards of behavior onlinr that you follow in real life). Mind on juba vaevanud pikemat aega küsimus sellest, et lapsevanemad, peamiselt emad, presenteerivad oma lapsi igast igast asendist kordi ja kordi päeva jooksul. Seda nii facebookis, kui instagrammis, nii story kui fotode kujul. Kas nad teevad seda ka internetiväliselt? Kas nad jagavad sõpradele tuttavatele paberkujul pilte oma paljaste tagumikkude ja pudruste nägudega lastest? Kas neid jagatakse paberkujul iga päeva kümme tükki? Mind häirib selle juures asjaolu, et laps ei saa ise otsustada, kas ta seda tahab. Mis siis kui täiskasvanu eas on see laps avaliku elu tegelene: president või peaminister? Kas on vaja, et temast oleks leitavad fotod igas poo

Nädal 15: Eetika ja IT

Selle nädala blogipostituses analüüsin Kansas State University Infotehnoloogia eetikakoodeksit. Lähteülesandes oli öeldud, et internetis leidub mitmeid erinevaid IT eetikakoodekseid. Leidsin väga palju erinevaid eetikakoodekseid, aga IT spetsiifilisi siiski nii palju ei olnud. Aga midagi leidus siiski :). Kansas State University Infotehnoloogia eetikakoodeks asub siin:  https://www.k-state.edu/its/ethics/ Tegemist on dokumendiga, mis tuleb allkirjastada kõikide IT tuge pakkuvate töötajate poolt. Kohe dokumendi alguses on öeldud, et juhtidel on kohustus see oma töötajatega allkirjastada ning kord aastas seda korrata. Eetikakoodeksi eesmärgiks on tagada eetiline ja vastutustundlik IT ressursside kasutamine. Välja on toodud, et ei tolereerita illegaalset, ebaausat ja vastutustundetut informatsiooni ja võimaluse kasutust IT töötajate poolt. See kõlab väga mõistlikult ja ei too ühtegi üllatust. Eetikakoodeksis on ära toodud üheksa punkti, mida töötaja allkirja andmisega sellele koo

Nädal 9: IT juhid maailmas

Selle nädala postituses võrdlen lühidalt Steve Jobsi ja Bill Gatesi juhtimisstiile. Mõlemad on vaieldamatult "kõvad mehed" omal alal ja juhtinud oma ettevõtteid meelekindlalt olles juhtidena väga erinevad ... Nii palju kui informatsiooni kogusin, siis on üldiselt nad mõlemad pigem autokraatlikud juhid. Samas on neis mõlemas värvi ja ega puhtalt ühte juhtimisstiili rakendavad täna ikkagi väga vähesed juhid. Steve Jobs ja Bill Gates kindlasti klassifitseeruvad mõlemad liidri kirjelduse alla. Lihtsalt Bill Gates on rohkem inimeste inimene, kaasab inimesi ja annab neile rohkem vabu käsi. Samas võtab ta alati aega, et kuulata ideed ära ja siis seada neid üht või teist pidi kahtluse alla. Bill Gates on eriliselt paistnud silma sellega, et ta on delegeerinud olulisi ülesandeid oma meeskonnaliikmetele. Sellega on ta kasvatanud väga tugeva meeskonna, kes ise mõtlevad ja tulevad uute ideedega välja. Üks hea juhi tunnustest on see, et tema eemaloleku ajal toimivad asjad samamoodi eda