Otse põhisisu juurde

Nädal 2: Nähtused interneti varasemast ajaloost ...

Selle nädala blogipostituse teemaks on Interneti ajaloos esinenud ühest asjast, mis on tänaseni säilinud ja teisest, mis ei ole või on vähemalt oma tähtsuse kaotanud.


Emoticonid -Emotion Iconid

Kuna ma ise olen üsna suur emoticonide kasutaja, siis interneti ajaloost säilinud asjana tahtsin kindlasti sellel teemal kirjutada :). Esimesed emoticonid, mida kasutas Scott Fahlmann 1982.a olid :-) ja :-(.  Kuna täna ühe rohkem ja rohkem inimesi suhtleb ainult kirja teel läbi nutiseadmete, siis minu hinnangul on emoticonide kasutamine suurepärane võimalus anda sõnadele juurde ka emotsiooni. Üldteada on fakt, et lugedes ainult sõnu, saame me ca 10% informatsioonist. Suure osa informatsioonist moodutab hääletoon, emotsioon seal juures, kehakeel jne. Minu meelest on väga tore, et tekstile saab juurde lisada emotsiooni ikoone. Eriti hea on see kahtlase huumorioonega inimestele nagu mina :). See aitab paljudel juhtudel valesti arusaamist  vältida. Ütled midagi krõbedat ja lisad :). Kummardus emticonide leiutamise eest!

https://en.wikipedia.org/wiki/Emoticon

Dial-up ühendus

Dial-up ühenduse esimene eelkäija loodi juba aastal 1979. Dial-up on helistamisel põhinev andmeside teenus. Dial-up kasutas internetti pääsemiseks telefonivõrku ja modemit, mis dekodeeris läbi liinide saadud informatsiooni. Ka Eestis oli see üks esimesi viise, kuidas internetti üldse sai.
Paljudel meist on mälestus, kuidas imeliku hääle saatel ühenduti internetti. Sellel ajal ei saanud keegi lauatelefonile sisse helistada. Ehk siis kui oodati tähtsat kõnet, ei tohtinud internetis olla. Või siis kui oldi internetis ja keegi siiski helistas, võis ühendus katkeda. Tänapäeva lairibakiirusega võrreldes oli modemiga interneti kiirus ca 220 korda aeglasem. Ehk siis selle väljasuremine on ka täiesti mõistetav. 2017.a lõpu seisuga lõpetas nt Tele2 selle teenuse pakkumise. Teenuse kasutajaid sellel hetkel oli 57. Ajad muutuvad, mälestused jäävad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dial-up_Internet_access
https://tarbija24.postimees.ee/4364439/tele2-lopetas-eestis-igivana-internetiteenuse-pakkumise

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teema 5: Võrgusuhtluse eripäradest

Viienda nädala teemaks on võrgusuhtlus. Virginia Shea on oma raamatus "Netiquette" muu hulgas kirjeldanud kümmet käsku internetiavarustes toimetamiseks. Lähemaks aruteluks valisin mina välja käsu number 2: Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus (Adhere to the same standards of behavior onlinr that you follow in real life). Mind on juba vaevanud pikemat aega küsimus sellest, et lapsevanemad, peamiselt emad, presenteerivad oma lapsi igast igast asendist kordi ja kordi päeva jooksul. Seda nii facebookis, kui instagrammis, nii story kui fotode kujul. Kas nad teevad seda ka internetiväliselt? Kas nad jagavad sõpradele tuttavatele paberkujul pilte oma paljaste tagumikkude ja pudruste nägudega lastest? Kas neid jagatakse paberkujul iga päeva kümme tükki? Mind häirib selle juures asjaolu, et laps ei saa ise otsustada, kas ta seda tahab. Mis siis kui täiskasvanu eas on see laps avaliku elu tegelene: president või peaminister? Kas on vaja, et temast oleks leitavad fotod igas poo

Nädal 15: Eetika ja IT

Selle nädala blogipostituses analüüsin Kansas State University Infotehnoloogia eetikakoodeksit. Lähteülesandes oli öeldud, et internetis leidub mitmeid erinevaid IT eetikakoodekseid. Leidsin väga palju erinevaid eetikakoodekseid, aga IT spetsiifilisi siiski nii palju ei olnud. Aga midagi leidus siiski :). Kansas State University Infotehnoloogia eetikakoodeks asub siin:  https://www.k-state.edu/its/ethics/ Tegemist on dokumendiga, mis tuleb allkirjastada kõikide IT tuge pakkuvate töötajate poolt. Kohe dokumendi alguses on öeldud, et juhtidel on kohustus see oma töötajatega allkirjastada ning kord aastas seda korrata. Eetikakoodeksi eesmärgiks on tagada eetiline ja vastutustundlik IT ressursside kasutamine. Välja on toodud, et ei tolereerita illegaalset, ebaausat ja vastutustundetut informatsiooni ja võimaluse kasutust IT töötajate poolt. See kõlab väga mõistlikult ja ei too ühtegi üllatust. Eetikakoodeksis on ära toodud üheksa punkti, mida töötaja allkirja andmisega sellele koo

Nädal 9: IT juhid maailmas

Selle nädala postituses võrdlen lühidalt Steve Jobsi ja Bill Gatesi juhtimisstiile. Mõlemad on vaieldamatult "kõvad mehed" omal alal ja juhtinud oma ettevõtteid meelekindlalt olles juhtidena väga erinevad ... Nii palju kui informatsiooni kogusin, siis on üldiselt nad mõlemad pigem autokraatlikud juhid. Samas on neis mõlemas värvi ja ega puhtalt ühte juhtimisstiili rakendavad täna ikkagi väga vähesed juhid. Steve Jobs ja Bill Gates kindlasti klassifitseeruvad mõlemad liidri kirjelduse alla. Lihtsalt Bill Gates on rohkem inimeste inimene, kaasab inimesi ja annab neile rohkem vabu käsi. Samas võtab ta alati aega, et kuulata ideed ära ja siis seada neid üht või teist pidi kahtluse alla. Bill Gates on eriliselt paistnud silma sellega, et ta on delegeerinud olulisi ülesandeid oma meeskonnaliikmetele. Sellega on ta kasvatanud väga tugeva meeskonna, kes ise mõtlevad ja tulevad uute ideedega välja. Üks hea juhi tunnustest on see, et tema eemaloleku ajal toimivad asjad samamoodi eda